onsdag 16 april 2008

Krukor

Idag hade Klas ett ärende till Lund så jag följde med. Under tiden han gjorde sitt gick jag på stan och hittade en jättebra second hand butik med massor av fina krukor för bara 5-10-15 kr. Jag handlade några keramikkrukor, ett fint litet gjutjärnskärl och en blåvit porslinskruka. Det är snuskigt billigt jämfört med att handla i vanliga butiker och så får man en kruka som är speciell och har en historia. Ja, det syns ju inte vilken historia naturligtvis, men det syns att de har varit med ett tag, och det är fint. Jag får ta bilder när jag planterat nåt i dem. I kväll var det ändå ingen mening eftersom det är mörkt ute.

Jag rekommenderar verkligen att gå på second hand och köpa krukor och andra saker som man kan använda i blomsterarrangemang. Jag ska försöka hitta nån fin gammal stol, skottkärra el dyl att arrangera sommarblommor i.





Inga kommentarer: