fredag 18 april 2008

Hårt arbete

Dagens väder: Strålande sol, +7 (f m), vindstilla. Vädergudarna verkar på glatt humör och media lovar att värmen är på väg. OK, time for hard work.

Dagens att göra:
  • Flytta bräderna
  • Flytta tegelpannorna (om jag orkar)
  • Gräva ut rabatten vid stubben (där solrosorna skall stå)
  • Så blommor i stora krukan på stubben


Bräderna och teglet är hårt arbete men Klas kan inte hjälpa mig då han har problem med ryggen. Eftersom det är jag som mest irriterar mig på att ha dem synliga på gården, så får jag ta itu med det själv. Jag funderar dessutom på att sätta stockrosorna längs garaget där teglet ligger. Det blir fint när lyktan lyser på rosorna i sensommarmörkret. Eventuellt köper jag en klematis och sätter där också, jag har inte bestämt mig än.

Sen ska jag åka och handla fler krukor, rhododendrongödsel, vanligt blomgödsel, fler stenpartiväxter (rosa och vita) och ev en Jackmanni-klematis och en ny spalje. Men jag får se vad jag hinner, för jag ska skjutsa Julia till Bjärsjölagård också, vilket tar en timme.

Det är kul att bildblogga för då ser jag "före" och "efter" och det är en slags egen sammanfattning över vad jag gjort och vad jag har för planer. Så här kommer nu "efterbilden", en icke fördelaktig bild av mig - utmattad men stolt! Latmasken Klas tog kort på mig genom fönstret.

En timme senare...

Utmattad

Så, då var det gjort. Vill bara tillägga att I hate gråsuggor och spindlar. För de gjorde mig sällskap hela tiden. Usch va äckligt! Bräderna får ligga utan pressening ett tag så att alla j-a pissmyrer försvinner därifrån. Sen får Klas hjälpa mig att bära undan dem, för de var för långa för att lyfta själv. Man har ju sina begränsningar. Det är tur man är tillfälligt arbetslös så man har tid att arbeta! Hmm... Men det känns skönt att ha tid för sånt här nu innan jag börjar jobba på riktigt i sommar.

Nu blir det dusch, skjutsa barn, åka och se om Åbergs trädgård har öppnat för i år och sedan fredagsmys med familjen.

Inga kommentarer: