torsdag 22 augusti 2013

Skördetid

Dagens väder: Mulet +10 grader.
 

Igår fick vi finbesök på lotten av syster Liza och mamma. Mamma går ju till lotten varje dag, men det var roligt att få visa Liza vad fint det är och vad det växer bra. Med sig hem fick hon en påse potatis, små zucchini, persilja, dill och bladspenat. Bilden ovan skickade hon till oss sen på facebook.  
 

 
Här visar jag kryddorna. Jag är så himla glad att kommunen
äntligen har slagit gräset på lotten bredvid. Hoppas på en ny granne snart!
 
 
Här är visar jag malligt upp min stora zucchini och de magnifika blommorna!

 
Trädgårdsmästare Pege tog upp potatis! Den är jättegod nu!


 
Med mig hem tog jag den första färdigodlade och jättestora zucchinin!
Det är fullt med blommor, knoppar och små zucchini på gång, säkert 50-60 st!
 


Inga kommentarer: