söndag 11 juli 2010

Mitt fuchsiaprojekt

Dagens väder: Plussiga 28 sedan några dar tillbaka, hett hett hett!


Mitt fuchsiaprojekt har dels inneburit att ha en fuchsia inomhus och dels att stamma upp den. Jag har redan när den var liten bebis hållt den kort och knipsat av de översta skotten och tagit bort några sidoskott på det som ska bli stammen. Den är ännu lite tunn i stammen så jag har 2 stödpinnar, inte minst för att Buddah gärna deltar i mina projekt och kan ibland "råka" putta till en blomkruka!!! Det har visserligen inneburit att en del grenar blivit lite fel "beskärda" av honom, men det blir nog charmigt om plantan blir stor och blommig sen.

Stödpinnar för uppstamning


Nya skott efter beskärning kommer snabbt.


Så här kommer blomman att se ut.
Jag köpte den i april och nu har plantan växt 3 månader.
Se blogginlägg från april för att se hur liten den var då.


Inga kommentarer: