måndag 12 juli 2010

Hoya samlande?

Dagens väder: Hett och kvavt, tempen ligger på +30 grader. Kraftig åska inatt med blixtar som gjorde himlen kritvit.

Jag är nog en typisk samlare! En fördel är väl att man har ett aldrig sinande intresse för att lära sig mer om saker. Men en nackdel kan ju vara all den uppslukande tid, plats och pengar som det tar. När jag bodde i huset fick jag för mig att samla på pelargoner.... ja det gick ju som det gick när jag skulle tränga in mig i en lägenhet. Likaså fuchsiorna, det är ju en blomma som trivs utomhus på somrarna. Så jag har "beskurit" mig rejält när det gäller dessa blomster. Men nu har jag genom min väninna i Bollnäs fått upp intresset för hoyor!!! Dvs porslinsblommor. Man har ju trott att det bara finns en sort och den har man fått sticklingar från vänner. Men börjar man gräva ner sig lite mer i hoyorna så finns det MASSOR av sorter!!! Just vad jag gillar. Nu rycker det i samlartarmen igen. Igår la jag 4 bud på Tradera men tack och lov somnade jag innan budgivningen var avslutad så jag vann bara en. Men den var fin! Det var en hängande hoya med limegröna/vita blommor som heter Hoya serpens. Den vann jag för 50 kr. Vet inte om det är dyrt eller inte, men jag är nöjd med att jag fick den iaf. Nu ser jag fram emot min 2:a sort i samlingen (wooow... fniss). Jag har också gått med i Hoyaliv som är ett forum för folk med samma specialintresse, hihi! Så fler växter är att vänta... Tack Anneth för att du introducerade in mig i Hoyornas magiska liv! :)

Ps. Jag har också bytt mall i bloggen.

Inga kommentarer: