torsdag 15 juli 2010

Kattgräs?

Sådd av "kattgräs"

Innekonstighetsförteckning

Det var nog år och dag sedan jag köpte s k kattgräs, jag tror eventuellt kanske att jag gjorde det i mina tonår... Sedan dess har jag haft massor av katter men de flesta har fått tillgång till utevistelse och har därmed kunnat äta gräs ifall de velat.
Men ja... boenden ändras och just nu bor jag ju i lägenhet ett tag och idag när jag var till Tomelilla och handlade på Bo Olsson så råkade en kattgräsförpackning hamna i kundkorgen (bland mycket annat skit)... Men när jag öppnade förpackningen så blev jag förvånad...? Gräs? Nej fan gräsfrö var det verkligen inte, utan det såg mer ut som havre?!? Dessutom utblandat med nåt slags kalksten eller whatever.... Innehållsförteckningen var ju inte gjord för normala att läsa så det gick inte att tyda vad det egentligen var, men den utlovande "vitaminer".... Hahahaha! OK?
Men som den nyfikna djurfreekade odlaren som jag är så har jag naturligtvis satt fröna på grodd.... ;) Vi får se om katterna gillar det, och framför allt om de kan låta bli fröna och jorden i några dagar... !!!
Å, ja... appropå typ ingenting så råkade jag köpa en guldfiskskål för 20 kr på loppis igår... fortsättning följer...
BTW ... väntar ff på min Hoya serpens som jag vann på Tradera för några dar sen.... :( Skulle levereras i en Nobless-ask, gulligt, men VILL HA NU!!!


Inga kommentarer: