fredag 16 juli 2010

Hoya serpens

Dagens väder: +25, strålande sol! Vilken härlig sommar!


Idag kom min Hoya serpens som jag vann på Tradera. Jag kan redan se små rötter under nedersta noderna så jag ska försöka sätta dem i jord på en gång. Jag har två pågående bud till på Tradera varav en redan är på över 100 kr så jag kanske ger mig... tycker det är för dyrt! Även om jag väldigt gärna vill ha en hoya preatorii... Jag har aldrig sett så häftiga blommor förut! Jag tror jag börjar få hoya-noja...

Jag undrar om jag ska börja dela upp blogginläggen i kategorier... när allt kommer omkring så skriver jag ju för att hålla reda på vad ska hålla reda på.... alltså jag skriver inte för publicitet i första hand, utan för att komma ihåg vad blommorna heter och när jag planterar dem osv. Det blir som en snygg interaktiv dagbok som jag kan nå varsomhelst. Sen skriver jag för att jag måste skriva, jag kan inte låta bli... Jag kanske borde bli författare så kunde man tjäna lite pengar på det också?!! ;)

Men om jag nu ska börja samla hoyor så vill jag ju ha lite extra koll på dem... Kanske ännu bättre att börja göra en hemsida för dem med artnamnen i menyn... Det har jag sett andra som gör och det är så lätt att hitta det man söker då. Tål att funderas på. Men detta är ju ett långtidsprojekt, jag har ju ännu bara 2 sorts hoyor, hahaha! Varav en endast är en ny stickling, hahaha! Stora ambitioner! Kanske inte ens blir nåt av det?!!

Inga kommentarer: