måndag 19 mars 2012

Turkisk jättepelargon - Traderavinst

 Dagens väder: -1 iskall blåst och jag är sjukskriven pga influensaliknande symptom. Influensaväder!

Turkisk jättepelargon - rosenknopp

Hur tänkte jag nu? Började lägga lite bud på Tradera på fuchsiasticklingar men så såg jag denna stora vackra pelargon som var snabbväxande och kunde bli 2 meter hög. Budgivningen var i full gång med många bud, och jag hängde på - och vann! Tyvärr blev slutpriset 105 kr vilket är onödigt dyrt... Jag som inte ens gillar knallrosa...  Nåja, nu är det bara att betala, vänta och hoppas att jag gillar plantan.

Jag har lagt bud på en jättefin fuchsiastickling som heter 'Voodoo' och som har mycket stora maffiga blommor i rosa/lila. Auktionen går ut i morgon.

Jag funderar även på en änglatrumpet... Jag hade en liten vit i min skånska trädgård som dog efter några veckor, jättetråkig. Köpte den på kända och stora växtvaruhuset Vellingeblomman. Men trots det bakslaget man ju alltid försöka igen. Tyvärr är de giftiga så jag är lite orolig för att mina katter ska äta på bladen, men jag får väl gömma undan den. Jag har lagt bud på en mörkgul tidigblommande sort som enligt bilden är jättevacker och är väldigt rikblommande. Man får en stambit som man sätter i vatten tills den får rötter. Kan ju vara kul att testa.



Inga kommentarer: