lördag 7 maj 2011

Tomatodlare Groth vecka 2

Dagens väder: +15, svag sval vind, strålande sol.

Helt amazing, redan i blom?!! Det måste bero på det gynnsamma vädret. Törstiga som Satan är de, jag får fylla på vatten 2 gånger om dagen. Jag ska plantera om dem imorrn.

Jaha, ska man nu låssasva en humla och pollinera eller? Vad betyder egentligen "tjyva"? Det stod på tomatsorterna att de inte behövde "tjyvas".... Nähä OK va bra, för jag vet ju inte ens vad det är... Ja jag vet, googla rå!

Denna bild för min egen jämförelse, Tomatisarna 1 vecka sedan inköp. Tommy Toe till vänster har helt otroligt lyckats dubbla sin höjd på bara en vecka!!! Russian Red till höger har blivit kraftigare och är mörkare i bladen, det är den som redan blommar.

Åkte upp till min gamla trädgård i Bussjö idag, klippte gräset ända tills gräsklipparen dog, vattnade och städade undan vissna kvistar....

Inga kommentarer: