lördag 21 maj 2011

Goin Tulip

Dagens väder: Sol +18, lite sval vind och nåt förbipasserande moln.


Idag gick jag till Klostret och Rosengården. Där blommar nu fantastiska tulpaner och klättrande klematis. Jag gick även i vanlig ordning till Kryddträdgården och fingrade och luktade. Jag skulle vilja arbeta i en trädgård. Jag skulle vilja vara Tasha Tudor. Jag vill också lulla omkring i en sagoträdgård med mina hundar och några söta getter. Jag fick äntligen hem hennes underbara bok förra veckan och jag njuter av bilderna.


Ser ut som tulpaner av glas som visar vägen bort till en annan värld...


Vet inte namnet på någon av dessa, men om jag skulle få döpa denna så skulle det bli Zorro. Ser lite spansk och eldig ut tycker jag. Annars verkar det vara polkastuket på alla, randiga röda och vita.


Fantastiskt vita och vackra som i en dröm.









Den här var läcker!



Den här passade inte in bland färgerna, men jag fotade den ändå för den hade så tuffa fransar. Det fanns även en som var brungulrandig, riktigt ugly!



Hallååå! Glöm inte fota mej!!!



Munken Eskil i sitt hav av lila penséer står utanför klostret och ser nöjd ut.



Den här lilla plantan med dekorsmultron köpte jag på torget till Johanna. Hon odlar persilja, gräslök och basilika på bron, kanske hon har fått mammas gröna fingrar?

Klematisen lägger jag i ett inlägg för sig själv.



Inga kommentarer: