torsdag 25 april 2019

Sådd av rädisor och första vitlöken tittar upp.

Dagens väder: +18 och sol. 


April har varit så otroligt varm så översta jordlagret börjar tina, trots att det nyss var snö här. I botten är det fortfarande tjäle. Jag tömde en ny säck jord ovanpå och sådde de första rädisorna. Jag tänker att även om det blir bakslag med snö och frost så lär väl inte fröna under jorden frysa. Det är en chansning, jag vet. Men jag har fler frön. 


Titta! Första vitlöken! 
Sorten är Primor från Klostra.
De andra sorterna är Thermidrome och Messidrome.
I en annan pallkrage har jag även petat ner tre stycken
rosa vitlökar från Mallorca.


Några dagar efter den här sådden tillkom det några fler rädisor och runda små morötter. Rödbetorna i olika färger väntar jag med, det är för tidigt. Visst har jag valt roliga sorter? 

Inga kommentarer: