söndag 16 juni 2013

Krusbär

Eftermiddagens väder: Vindstilla, regn och +12 grader.

 
Idag hade vi tänkt plantera potatis och så frön men pga regnet så lät vi bli. Men vi åkte och köpte mer jord och la på grönsakslandet och vi la även på kogödslet på potatislandet. Det är väl bara bra om det regnar ner i jorden tänkte vi. När vi köpte jord fick jag även med mig en krusbärsbuske, en röd sort som heter 'Hinnonmäki Röd'.
Vi la även på väv över jordgubbarna så inte skatorna är där och stjäl för vi har redan kart.
Några blomfrön fick jag i jorden iaf, fast kirgislöken som jag sparat frö ifrån hade nog Texas ätit upp då han var ensam i bilen... men tobakslökens frö (som knappt var synliga) strödde jag ut i blomhörnan längst fram och även solrosorna satte jag i en grupp bredvid rabarbern.

Inga kommentarer: