söndag 16 juni 2013

Blommor på min altan

Dagens väder som nedan eftersom jag skriver två inlägg. De soliga bilderna på dessa blommor tog jag i fredags. 


Fuchsia 'Blue Angel'


Fuchsia 'New Millenium'


Fuchsia (omärkt vid köpet) men skulle kunna vara 'Monsieur Thibault'.
Upprätt växtsätt, till skillnad från de två översta som är hängande.
Idag fick jag även med mig ett par tjuvskott av Göteborgskan som jag tog
utanför Friskis och Svettis. De står i ett snapsglas med vatten nu. ;)



Dahliorna från Dvärsätt, namn nedan i bloggen. I krukan även dvärgkrasse med spräckliga blad och på andra sidan vanlig krasse. På sidan om syns krukor med pelargoner, vanliga zonaler till höger och en samlingspelargon till vänster.



Närbild på den gula dahlian.


Doftpelargonen Dr Westerlund som mamma hade tänkt slänga då den tar för stor plats i fönstret fick flytta hem till mig. Den är riktigt välstammad och hög. Vi får se hur jag gör med den i höst, binder ihop stammarna till ett "träd" eller klipper ner den. I krukan har jag krasse och till höger blandat krasse och solrosskott.



Närbild krasse och solrosskott


Vårens första blommor, penséerna, har vuxit sig höga och färggranna. Doftar ljuvligt och lyser upp.


Inga kommentarer: