lördag 15 juni 2013

Arbetet börjar

Gårdagkvällens väder: Tidvis duggregn +12
 

 
Rabarber 'Frambozen Rood'
 
Vi började arbetet igår kväll på Tjugoettan.

 
Min blomhörna som ska bli så vacker (så småningom)
Här har jag satt den ljusrosa doftpionen längst bak i hörnet.
Till höger den rosa dagliljan.
Till vänster blå akleja och en av mina favoritblommor, stjärnflocka 'Astrantia major'.
Jag tror det blir fint färgmäsigt och kan nog också komineras med något vitt framöver.
Blomstertobaken ska också sås här någonstans, den går i pastellfärger.
Här funderar jag på att avgränsa med stenar eller nåt annat fint.
Javisst ja, jag har ju kirgislökens frö också.
Det är nästan så jag redan längtar till nästa år,
tänk va fint det ska bli när det är riktigt uppvuxet!
 
 
Blomkål, som jag fick med mig av bara farten när jag var på Växtvaruhuset.

 
Nu ger vi upp för ikväll tycker Pege, vi tar resten i morgon!


Inga kommentarer: