måndag 2 juni 2008

Vellingeblomman

Dagens väder: +29 sol, vindstilla.

Igår var jag till Vellinge och passade på att besöka det stora blomstervaruhuset. Jag var egentligen på jakt efter en fin och stor änglatrumpet. Tyvärr fanns det bara två sorter, en stor vit och en liten rosa. Jag hade helst velat haft aprikosfärgad. Jag trodde de skulle ha mer att välja på. Men jag tog den stora vita i alla fall och jag råkade även få med mig några vackra dahlior, väldoftande blå lavendel och några röda zonalpelargoner 'Rocky Mountain'. De senare ska jag ha vid uppfarten där jag har två ljusgrå krukor på murpelarna.




Vit änglatrumpet med 2 knoppar

När jag kom hem svängde jag in på Willys för att handla mat och råkade få med mig två nya Saint Paulor hem. Jag kunde bara inte låta bli. De var så full i blom och så vackra. De gör sig bra i köket nu när alla pelargoner står ute.

Idag har jag en tråkdag i trädgården. Bara ogräsrensning, gräsklippning och vattning står på schemat. I vanliga fall skulle jag njuta av solen och värmen oavsett vad jag skulle göra i trädgården, men p g a att jag fått en hudsjukdom i ansiktet (rosacea) så ska jag egentligen inte vara i solen...... hur kul är det när det är stekhett ute och man älskar sol och trädgårdsarbete.... Nåja, jag hoppas den nya medicinen hjälper, men det kunde ta hela 3-4 månader innan det läkte ut helt sa doktorn.... =( Tja, jag har ju haft eländet i 7 veckor redan så jag är väl halvvägs igenom det i alla fall. Får väl göra det jag ska i trädgården och sen gå in och dra ner persiennerna och glo på Morden i Midsomer på DVD.



Inga kommentarer: