tisdag 10 juni 2008

Shirley Temple och lite annat

Dagens väder: +20, blåsigt, lite moln.

Min doftpion Shirley Temple med några av mina whippets i bakgrunden.

Jag har varit bortrest under tre dagar så det första jag gjorde när jag kom hem var att vattna ordentligt. Det har ju varit knallhett under helgen så det var rätt torrt i jorden även om jag nästan hade dränkt rabatterna innan jag for. Sen såg jag att min doftpion äntligen hade slagit ut. Jag har väntat i 3-4 veckor på det och så slår hon till när jag är bortrest?! Hmpf! Nåja, hon är vacker som en dag och doftar underbart.



Shirley Temple är kritvit och gulnande mot mitten med rosa ståndare. Utsökt vacker.


Även mina rosa stora bondpioner har börjat slå ut. Fantastiskt vackra!


Plommon på gång



Aha! Jag som inte trodde min hibiskus skulle klara sig. Men här hittar jag små knoppar. Den här varianten har vitkantat bladverk, det är fint. Blomman blir lila.


??? Vad i hela friden är detta för hårig skapelse. Kan det vara den lilla asiatiska liljan? Tja vi får se när blomman slår ut.


En av mina frösådda röda solrosor har slagit ut. Den här stjälken har även två blomknoppar på gång så det blir tre blommor på samma. De blir nog rätt tunga så jag måste se till och stödja dem väl, även om de står i lä bakom vår ligusterhäck.


Min vackra stjärnflocka. Helt makalös! Så sirlig och så vackra tonade färger.


Min vita änglatrumpet har blommor som är rättuppstående.

Inga kommentarer: