fredag 15 februari 2008

Välkommen Julle

Dagens väder: +-0 strålande solsken (frost och minusgrader i morse).


Nu har trädgårdstomten Julle anlänt och gjort sig hemmastadd i vår trädgård. Jag tog kort på honom igår kväll och tände hans lykta. Han ska stå längst upp på stentrappan framför rhododendronbuskarna. Men han var väldigt "julig"! Kan man ha trädgårdstomtar som ser så juliga ut framme jämt? Eller ska man bara ha dem framme på julen? Ja, jag är ju ny på det här med trädgårdstomtar jag... Han har en fru också, men henne får jag beställa om han börjar känna sig ensam, samt att det även fanns massa troll och vättar att köpa. Sånt tycker jag är roligt. Julle kommer från Boanäs som också säljer dammar. Det är nåt av en dröm för mig att anlägga en trädgårdsdamm. Men det får bli ett framtida projekt. På en annan sajt såg jag underbara féer som man kunde ha i trädgården. En sån skulle jag också vilja ha! Jag skulle vilja ha en riktig sagoträdgård **drömmar**. Men än så länge så får jag nöja mig med Julle och Grodan Boll.

Inga kommentarer: