söndag 29 januari 2012

Framme på Frösön

Dagens väder: -10, vindstilla, mulet från morgonen men väntas spricka upp under dagen.


Har börjat få ordning i lägenheten, skottat fram uteplatsen och är nöjd över att växterna överlevde flytten. Min minihoya har t o m satt pedunklar!?! Ska köpa några vårblommor till en grupp vid matsalsfönstret och en stor palm att ha i vardagsrummet bara jag hittar en bra och prisvärd blomaffär. Var på Växtvaruhuset i Odensala igår och de hade jättedåligt med växter och allt var skitdyrt. Däremot hade de massvis med prydnader i shabbystil så man ser ju vad de väljer att tjäna pengar på - Trist! Jag gillar shabby chic men om jag åker till en blomaffär vill jag ju ha blommor!

Nyköpt spade på Dollarstore kom till användning.


Mysigt med marschaller på uteplatsen. Även om det är vinter tycker jag man ska använda uteplatsen så gott det går. Givetvis menar jag inte att man ska blåsitta och frysa häcken av sig där i brassestolar bara för att man nu har en uteplats, men det går ju att "inreda" den lite. Jag funderade även på fågelbord, men har bara sett 2 skator än så länge och hos grannen hänger talgbollar på balkongen men jag ser inga fåglar där heller. Jag har spanat in balkongen ovanför mig och den har träkanter som hänger ned och det sitter även en del spikar kvar där, så man kan ha amplar.... hehehe..... Hm, vilka fuchsior ska jag nu ha i vår... ;)  

Inga kommentarer: