fredag 22 april 2011

Påsk

Dagens väder: Strååålande sol, svag vind, +15 i skuggan och betydligt varmare i solen.


Idag följde jag med exfamiljen till Europablomster för de skulle handla blommor till krukorna på gården. Själv hade jag bara 50 kr i plånboken så det blev två miniblommor för att piffa upp påskgruppen. Den i mitten är intressant för det är en sk streptopaulia eller vad det nu stod, alltså en korsning mellan streptokarpus och saint paulia. Jag tog ett exemplar som det var knopp på, det ska bli kul att de blommorna när de slår ut. Den till höger kanske är kokardblomster enligt vad jag hittade i min blombok.

Annars då? Jo man borde väl bara vara glad när det är sånt strålande väder och jag har 1,5 veckas semester, men jag är faktiskt tvärtom ganska nedstämd. :( Jag saknar min trädgård... Visst får jag vara där så mycket jag vill, men det är inte samma sak som att tassa ut barfota på morgonen och se vad som hänt sen igår...

Tittade på ett hus förra helgen, men fy fan... Hur kan folk bo så äckligt? Misskött fukthus som luktade lagård, misskött trädgård, smutsiga äckliga grand danois som luktade lagård, smutsigt hundrum som luktade lagård, smutsiga hundgårdar med bajshögar stora som koblajjor + att det stod en skottkärra FULL av hundskit!!! Alltså "mockar" man efter grandisar eller? Jag skulle NEVER ha mina hundar där!!!

Imorron blir det grillning i Bussjö och jag ska ta kameran med mig och fota mina gamla växter som börjar komma just nu, bl a är det knopp på min Kungsängslilja och Kejsarlilja. Julrosen försöker också överleva...

Inga kommentarer: