fredag 24 april 2009

Försenad leverans

Dagens väder: +10 under förmiddagen som väntas stiga. Strålande sol, vindstilla. Absolut grillväder.

Åh, som jag har väntat på mina sticklingar från Bohusfuchsian. Jag trodde de glömt bort mig, så jag ringde dit och frågade. Men de hade fått så otroligt många beställningar i år så att de hade inte hunnit leverera alla än. Nästa utskick är på måndag så jag hoppas verkligen mina plantor kommer med där. Man vill ju hinna beskära dem så man får kraftigare sommarplantor.

Jag har lagt ett bud på en lägenhet med uteplats och balkong. Det skulle vara fantastiskt om jag kunde få en liten gräsplätt att pyssla med. Mäklaren säger att säljaren inte godtog budet, men då kan man ju fråga sig om hon hellre vill bo kvar? Mitt bud är för närvarande högst i alla fulla fall. Jag känner att det här är psykologi på högsta nivå och jag försöker hålla mig kall, även om jag gränslöst gärna vill flytta in på en gång. Jag kan inte tänka på nåt annat just nu. Man kan ju säga som så, att det är försenad leverans både på det ena och det andra...

Inga kommentarer: