lördag 18 april 2009

Aprilblommor och gräslök

Dagens väder: +10, sval vind, strålande sol som värmer i lä på vår altan.



I morse fick jag en ordentlig sovmorgon och kaffe på säng. Sedan gick jag ut i trädgården och fotade lite vårblommor och plockade kraftig gräslök som jag ska blanda i turkisk yoghurt och äta till grillad lax idag. Det gäller att njuta medans man kan. Jag kommer att sakna min trädgård när jag flyttar.

Carpe diem = fånga dagen


Här nedan följer en bildkavalkad av mina bilder idag:


En slags mininarciss med teleskoputseende.


Påsklilja med sol bakom kronbladen


Pärlhyacinter


Min första blommande blodört som jag fått av Carina på jobbet.
Länk till Carinas trädgårdsblogg.



Blodört


Vit hyacint


Rosa hyacint


Blå hyacinter



Gul viva



Härlig cremefärgad dubbelblommande viva


Vitsippa


Blåstjärna


Anemontuplan, en låg tidigblommnade tulpan som står i Johan Blöts rabatt tillsammans med vivorna och de små narcisserna.


Förra veckan skurade jag och Johanna den vita muren på altanen med såpvatten. Den hade blivit helt grön. Det var ett svettigt jobb, men fint blev det!

Muren, före och efter.

Inga kommentarer: