onsdag 18 mars 2009

Fuchsiasticklingar

Å jag kunde inte vänta, jag kunde inte låta bliii. Jag har beställt sticklingar på nätet. Nästa helg är det pelargonfest på Gunnebo och de brukar även ha fuschiasticklingar men jag KAN inte vänta. Jag vill ha dem NU! Eftersom vårt hus är vitt borde jag ha blommor med mycket färg, men jag faller alltid för de vita, blekrosa och bleklila. Ifjol köpte jag blåvita och lite blandat. Jag vet inte ens vilka som överlevt vintern. Kanske jag fördärvat allihopa.
Jag är också väldigt svag för de hängande dubbelblommiga så de flesta jag beställde blev såna, men man kan ju inte ha amplar överallt! Suck. Ingen planering som vanligt... Nåja, de här beställde jag från Bohusfuchsian:

PINK MARSHMALLOW (vit/ljusrosa fyllda hängande)
LANCASHIRE LADY (ljusrosa fyllda hängande)
F.ARBORESCENS (blå, syrenliknande växtsätt med klasar)
HOLLYS BEAUTY (ljus dimlilavit fyllda hängande)

Nästa helg ska jag komplettera med mörkfärgade och Göteborskan får naturligtvis inte glömmas bort! Jag är inte säker på att min överlevt, den har stått ute hela vintern. Jag måste ha fler fuschsior med upprätt växtsätt som kan stå i krukor.
Så många nya pelargoner ska jag inte skaffa då jag köpte så många i fjol, men en Appelblossom ska jag ha!

Inga kommentarer: