söndag 30 mars 2008

Frörapport

Dagens väder: Strålande sol som värmer, man kan sitta på altanen och sola för första gången i år. Svag vind, plusgrader (glömde kolla).


Mitt symaskinsbord ser för tillfälligt ut som ett drivhus. Jag har tyvärr inget växthus vilket jag saknar oerhört just nu. Mina plantor har egentligen lite för varmt så vissa växer alldeles för fort. Som t ex krassen och solrosorna. Men jag kommer att härda dem snabbt bara värmen utomhus återkommer.


Blomsterkrassen Summer carousel

Jag hade sparat frön i påsen för att även kunna sätta direkt ute men tyvärr kom en whippetvalp över fyndet och svalde nästan allt innehåll. Jag hittade 3 fröer i hundbädden sen som jag nu gömt undan. Krassen blir mer låg och kompakt om man direktsår.

Fuchsia Blue Angel

Det här exemplaren kom jag över på Gunnebo i helgen, en blå och vit hängande fuchsia som jag aldrig sett förut. Makalöst vacker. Hoppas jag lyckas driva upp dem. Jag planerar att ha dem på altanen i sommar.




Inga kommentarer: