fredag 15 september 2023

Odling 2023

Dagens väder: Halvklart och +13.

Redan september och första nattfrosten kom i förrgår. Har inte så mycket kvar i växthuset pga mögel på tomatplantorna, så det mesta är slängt. Gröna tomater på eftermogning inne. Satt in elementet så allt som är kvar klarade sig. Har några chiliplantor kvar där och nån paprika. Jag har även ett nytt projekt med saffranskrokus, undrar var jag ska ställa dem sen. 

Jag har några chiliplantor utan namn och när jag skulle kolla på min sortlista för i år, så upptäckte jag att jag glömt bort att skriva en sån! 😦 Så slarvigt! Får skärpa mig nästa år. Hade ju varit till bra hjälp nu. Nästa år ska jag dra ner på antalet sorter vad gäller både tomat och chili, framför allt chili som jag inte hinner använda upp. Det har blivit odling för odlingens skull och det är inte rimligt att ha nästan 100 sorter som jag hade förra året. I år har jag iaf bara kring cirka 35 och det är ju heller inte bara för en normal människa. Nästa års mål är för för max 10 sorter. Tomater och paprika äter vi ju mer av, så det är bättre att ha fler såna plantor. 

Inga kommentarer: