tisdag 23 mars 2010

Förkyld och pelargonabstinens

Dagens väder: +6, soldis, lite lagom blåsigt, som mest upp mot 10 sek/m enligt prognosen.

Blå krokus vid Österleden

Idag är det jättevackert väder och bara för det är jag förkyld och oerhört trött. Skulle vilja gå en lång hundpromenad med min kamera nedåt havet... men det orkar jag nog inte. Det var en ansträngning att bara komma upp ur sängen imorse. Men hundarna måste ut, även om jag är sjuk. Jag ska försöka ta mig neråt Marinan i eftermiddag iaf.

Jag funderar på att åka ut till Gunnebo trädgård i slutet av veckan och köpa pelargoner. Jag har pelargonabstinens! Jag knyckte t o m ett skott från trappuppgången när jag gick ned från vinden häromdagen. Behovet måste stillas! Hmm... vad ska jag köpa? En Mårbacka såklart... och en röd Herrgård... hmmm... kanske en äggskalspelargon... tja vi får se vad de har att erbjuda. Kul att ha något att se fram emot!

Inga kommentarer: