söndag 8 juni 2014

Lotten, smörbollar och guckuskor





Dagens väder: Strålande solsken, varmt.


Idag plockade jag en stor bukett smörbollar och åkte in till mina föräldrar på Frösön. Jag och mamma besökte lotten som de sköter till mig nu och de har verkligen gjort så fint. Blev så glad. Potatisen som pappa satt har kommit upp så fint (han satte tidigare än mig) och mamma har sått persilja, dill och satt 3 olika sorters sättlök. Blommorna och kryddorna växer också fint.
Sedan åkte vi ut till Rödön och tittade på Guckuskon som i år är 2 veckor tidigare än den brukar och väldigt kraftiga. 

Lotten
Den största guckuskoplantan mitt inne i skogsdungen. En riktig skatt!
Flera andra små plantor, grupperade och ensamma fanns att se.
Även flugblomster och en tredje orkidé som jag inte vet vad den heter hade kommit upp.
De är så små och oansenliga att de inte ens gör sig på en närbild.

Inga kommentarer: